Wednesday, May 28, 2014

Sämsta bloggerskan … EVER …

Var livet kanske lite enklare när vi bara hade fjäderpennan att kommunicera med??


... nu kan jag inte på något sätt garantera att jag kommer att bli en bättre instagrammare … med mitt 1 inlägg så här långt, men ni är i alla fall samtliga varmt välkomna att joina mig och avfölja mig utan obehagliga följder om jag inte sköter mig. Ni hittar mig på instagram under gustavianforlag. I nuläget har jag sex följare och jag har ärligt talat INGEN aning om vem de är, hur de hittat just mig och vad de förväntar att jag ska leverera. Eftersom jag inte vet hur instagram funkar, har min 15-åriga väninna Tilda visat mig efter att chockerat stirrat på mig i all min okunskap om livets väsentligheter (låt mig säga så här- där ramlade jag definitivt ner från hennes obarmhärtiga hårda lista över de tuffaste vuxna personer i hennes närhet). Kanske man inte bör räkna med lika många selfies som på Tildas egna sida, men superfina antikviteter utlovas, kanske några Shakespeare-citat från hans dramatiska arbeten som jag köpte för en krona stycket på loppis, stackars Shakespeare stod sig INTE väl i konkurrensen med 50 nyanser av snusk och andra begärliga klassiker bland fyndjägarna. Så nu läser Ernesto entusiastiskt alla Julias motspelares dialoger om kvällarna eftersom jag redan har den där 50 nyanser-boken. (Det var årets mest oväntade julgåva – av min MOR av alla människor! Hon påstår att hon inte hade någon aning om det där sado-kontraktet i början av boken, men jag är inte säker. När jag fick meddelandet igår att hon brutit sin tå, tvivlar jag ännu mer… )
Då jag är så ny på instagram vet jag inte hur jag finner er andra som har instagram, Tildas instruktioner var något knapphänta, så adda mig gärna så att jag hittar er! Eller lämna en kommentar om ert Instagram-alias.

Kärlek till er! 

5 comments:

Geli said...

Dear Maria-Isabel!
Nice to hear from you!!!!!
I hope you will make some new posts again!
Instagram is nice but I have no time to make this also ...
I wish you a happy time!
With love,
Geli

Maria-Isabel said...

Thank you sweet Geli!!! Maybe you have Facebook so we can keep updated??

Anci said...

Åh, jag är glad att du är här ! Din blogg är precis i min smak, så jag hoppas att du kommer att vara här också och inte bara instagramma :)

Kram
Anci

Tidevarf said...

Hej där,
Synd att du inte bloggar längre men får kolla in på Instagram istället.
Själv har jag ett konto men har inte kommit länge än så.

Hoppas iallafall på fler blogginlägg från dig.

Ha det fint.
Anneli

Maria-Isabel said...

Tack söta Anneli! Jag ska försöka uppdatera båda med jämna mellanrum, så ser vi hur det går : )) Instagram är kul och du kan ju koppla det till facebook om du har konto där. Jag blev positivt överraskad, då sociala medier inte är min starka sida : )) Kram och tack för uppmuntran!!