Sunday, November 18, 2012

♥ olivträd ...


... dessvärre är den kärleken helt obesvarad, MEN om detta lilla träd gnäller nu så tycker jag att det är liiite kinkigt! Inlindad i tjock frigolit, bubbelplast, säckväv, kommer att stå mot vägg i söderläge, (informerade/ hotade det lilla trädet att det vore billigare och mycket enklare för mig att köpa ett nytt till våren och ljuga att "kärleksträdet" växt till sig rejält under den skånska vintern. Vem f-n väljer ett olivträd som kärleksträd i Sverige??).

Viveka, om du läser detta, så behöver jag precis varenda liten detalj om hur dina olivträd övervintrar den skånska vintern på Humlebacken, har inte glömt att du berättade det för 2-3 år sedan ...

LEEEEEEEEEEEEEEV!!!!!!

PS: Det är bara att konstatera efter att försökt kommentera era bloggar - jag är en robot.

♥ Maria-Isabel

Auktioner på Tradera

Auktioner på Tradera

Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget

9 comments:

Tre Engler said...

Hei!
Nydelig Oliventre du har der:)
Har ikke selv grønne fingre, så for ikke kommet med tips:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

G:a Affären said...

Låt oss hoppas att det blir en mild vinter! Annars kanske det behöver en slags mössa också...en stor då.
Jag håller tummarna i januari!

Ha det gott!
Cia som ska bevisa motsatsen (robot).

Fia said...

Hoppas trädet klarar sig, du har ju gjort llt som står i din makt iaf;)) Har ett cypressträd på framsidan jag måste göra likadan med, annars fryser rötterna..
Ha en härlig vecka ♥ Kram fia

Fint o Fult said...

Håller tummarna för att det klarar sig. Vi hade ett som vi packade in för allt vad vi kunde en vinter men det slutade med att vi köpte ett nytt - silverpäron... det lever och mår fint och ser nästan (bara nästan) ut som ett olivträd :)
Kram Monica

Geli said...

Hello Maria- Isabel! I think it would be better for your olive tree to put him into your home. Maybe in your sleeping room where it is a little colder. My olive tree is now 17 years old. I bought him as a baby. I think the weather here in Bavaria is like yours. So he would not survive! Take him inside! Maybe you have a place at the window and turn the heat off for your tree! Good luck! And your new book is very very beautiful! I looooooove it! Best wishes! Geli

Tidevarf said...

Ja tur du inte bor i nordpolen iallafall.
Du finner nog ut något sätt.
Det kanske är tid istället och börja tänka på barrträd snart...*ler*

Kram
Anneli

Vintage och Morrhår/ Maria-Isabel said...

Hahaha, TACK för alla era hjälpande råd & varningar : ))
Det får bli en rescue operation om det blir en vargavinter helt enkelt : ))))) Annars lät silverpäron som en god lösning Monica!!

Unknown said...

I LOVE YOUR BLOG

Lots of LOVE from switzerland

Jacqueline ★
http://jacquelineswhitehome.blogspot.ch/

Made in Persbo...Carina said...

Å Misabel (som är mitt eget lilla hemliga namn på dig;)))) så go du är!
Jag har tänkt länge att jag skulle skriva till dig men dagarna bara rinner iväg.
Så glad jag blir att höra att du tror på mig. Du är ju så himla duktig själv så då sträcker man på sig lite extra.
Inte för att man behöver det för längden....den räcker till ändå...utan för att man blir så stolt att man nästan spricker :)))

KRAAAAM på dig och förresten, vilken snygg wrap som kärleksträdet fått! Det överlever säkert....vilket inte lär vara fallet för mina stackars minisyrener som jag borde jordslagit för vintern, men man är ju ingen bläckfisk va!...eller? Längesen jag såg mig i spegeln.