Wednesday, March 28, 2012

♥ Paris




















Les femmes.... Fransmän jo visst, men det är nåt alldeles speciellt med de stylish fransyskorna. De är liksom elegansen, kvinnligheten och självförtroendet personifierade.......


Pistacheries, chocolateries, macaroneries..... behövs det sägas mer??














Karlar hängandes i lyktstolpar (en föga vanlig syn i Lund i alla fall)

Arkitekturen. De franska balkongerna, precis lagom för att få in en frisk vårfläkt eller för att påkalla uppmärksamheten av den franska bagaren som perfekt tajmat springer förbi med nybakade baguetter och alldeles lagom oräkneliga croissanter, naturligtvis alltid redo att i ilfart klättra upp för de franska balkongerna för att tillmötesgå alla kvinnors behov. Okej då, tappade tråden där lite! 



Le marché aux Puces. Vansinnigt inspirerande -vansinnigt dyrt. Placera er karl på närmsta boulangerie, min spanjor var beredd att byta ut mig mot en stylish och inte det minsta inredningsintresserad fransyska efter 6 timmars ohhh-andes..... 

Au revoir Paris!
/Maria-Isabel 

PS: Gainsbourgs låt Je t'aime... moi non plus blev bannlyst av Sveriges Radio -69

11 comments:

Fint o Fult said...

Vilka underbara bilder!
Jag är tokkär i den staden, vi var på loppisen - marché aux puces de la porte de vanves i höstas och där gjorde vi faktiskt massor av fynd...inte lika stort och maffigt som den i clignancourt men bättre priser och från loppisen - marché secrétan i 19:e arr fick jag med mig fantastiska hattaskar och ett trädgårdsbord :)

Tinas vita bo said...

Härligt inlägg!! :))

Ser fantastiskt ut.. :))

Kram Tina

kråke said...

Låter som ni haft det underbart;)))

kram fina..

kråke

Ann said...

OH Paris...

still a dream to me
but someday soon,
I'll be there ♥

Rut och Signe said...

Men vad fint! Dit vill jag verkligen resa. Har dock en inredningsintresserad man så det blir dubbelt ohhhh, fniss.

Härliga tips, Marie

K&Co. said...

Det bliver altså også min by nr.1
Savner helt stemningen når man ser dine billeder , skøn by.
Dyr med dejlig...

Mange hilsner fra Bjørn - K&Co.

FrenchBlue said...

Have a beautiful time dear Nina in Paris! Find some wings:) Love you!
XOXO

Anonymous said...

Hej, vilka mysiga bilder Sen denna låten till ,tänker på mina egna ganska vilda ungdomår.Ha det gott Lena

Lille vildand said...

Je t'aime♡

Villa Björkenäs Backen said...

Härliga bilder och nycket fimt ser jag.
Sånt där som man vill ha !
Ha en fin påsk vecka ! Kramar Sirpa

Maria at inredningsvis.se said...

SÅÅÅ fina bilder:) Jag undrar om du har twitter eller facebook så jag kan följa???

Vill du se härliga bilder från botansika i GBG, då kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis