Thursday, November 17, 2011

Julkort som räddar kattliv!















Rädda Kattens julkort finns nu till försäljning, besök www.raddakatten.se & stöd deras arbete att minska antalet hemlösa katter. I Sverige finns kring 100 000 hemlösa katter, visste du det? 75% dör av sjukdom, svält och trauma under sina första 6 månader, de som klarar sin 6 månaders dag har en genomsnittsålder på 2 år. Dessa siffror gör i alla fall oss urförbannade! Det finns många sätt att hjälpa, de senaste kvällarna här har spenderats att göra frigolitkojor åt katter som firar sin jul i kylan utomhus.
Snälla ni, låna gärna dessa bilder och lägg på er blogg så att fler katter kan hjälpas, de behöver det desperat!
Psst, man behöver inte vara "kattmänniska" för att hjälpa till, det räcker med att vara djurvän!

Maria-Isabel & Nina
/ stolta mattar till en drös f d hemlösa katter

14 comments:

Lantliv i Norregård said...

Hej!!
Ska genast köpa ett gäng!!!
Så otroligt sorgligt...vad bra att Ni sprider detta här!!

Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Självklart, allt för en sån här sak. Jag köpte deras kort förra året också.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Huset said...

Självklart gör jag det, gjorde så även förra året. Här hemma försöker jag övertala en granne att ta hand om en vilsen katt, vi får se om jag lyckas./Kram Merja

Made in Persbo...Carina said...

Nääää tror nästan inte det är sant! Inte så stor sannolikhet att träffas så....eller är det bara jag som är blåögd kanske?
Men va KUL i alla fall att vi inte behöver sitta ensamma i jul, eller hur ;)))

Jag lånar en av dina julkortsbilder och lägger in på min blogg. Det känns viktigt.

Kram och sköt om dig :)

decorina said...

how cuuuuuuuute!

Lille vildand said...

Det er hjerteskjærende hvordan mennesker behandler dyr - og særlig katten har blitt en bruk og kast gjenstand. Å se de radmagre, storøyde kattene som lider: Tillater man dette så tillater man også at mennesker har det slik ( ref.sultkatastrofen).Er man på ferie i sydlige Europa så er man omgitt av herreløse katter og hunder som desperat leter etter mat. De verste tilfeller av dette så jeg Hellas og i Eritrea. Jeg gråter med dem. I oldtiden så hadde man respekt for dyret: Se bare kattens posisjon i Egypt. Det er et kjempeviktig budskap du sender ut. Stort hjerte som brenner for de hjelpeløse. LOVE YOU!!!

Anonymous said...

Så søte nøster! Jeg prøvde å bestille noen kort i fjor, men det gikk ikke til Norge. Gi en kos til alle dine katter fra EIVOR

kråke said...

Oj vad många ensamma sötnosar det finns därute...jag lånar bild och sprider detta viktiga budskap:))

Kram på er ni fina...

kråke

Marit said...

Vakkert og viktig innlegg!!! Har ikke ord for hvordan jeg føler det om hvordan noen mennesker behandler dyr...Har selv to katter som betyr utrolig mye for meg!!!<3

Klem!

Sara said...

Oj vilka söta kort :)
Ha en underbar söndag!
Här har det kommit lite snö idag.

Solange Korn Arvidsson said...

Du är så duktig och underbart! Söta kort, har delat på min Facebook! Kram!

Made in Persbo...Carina said...

Å wow! Det var några års skillnad bara på en halvtimma...he he.
Men du hanterar säkert en ung het spanior utan problem ;)
Idag har jag och kärleken varit ute på en 2,5 timma lång promenad....och DET behövdes. Vågen får spader varje gång jag ställer mig på den. Det är bara kändismammor som kan se ut som vinthundar efter att de fött barn...hos oss andra, dödliga, sväller fettcellerna ohämmat :( och med min brist på karaktär har det också blivit ett resultat som får folk att utbrista i gratulationer till den väntade bebisen!

My Shabby Streamside Studio said...

Wonderful.

Vardagligt svammel said...

Hej!
Håller fullkomligt med dig, det finns så många stackars katter som lider.
Har ett litet inlägg på min blogg,
från Katthjälpen i Gbg
De säljer fina julkort och kalendrar för 2012